سید حسن:ای کاش در میدان التحریر بودم

سید حسن:ای کاش در میدان التحریر بودم

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: شعارها و خون‌هایی که ملت مصر اهدا کرده‌اند، نشان می‌دهد که انقلاب آنها انقلاب آزادگان و خواستاران آزادی و بیزارشدگان از خفت و پستی این ملت،‌ انقلاب اقتصادی،‌ سیاسی و‌ اجتماعی است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز دوشنبه طی سخنانی درباره قیام مردم مصر اظهار داشت: می‌خواهم گوشه‌های از انقلاب مصر را بازگو کنم. انقلاب مصر انقلاب همه ملت این کشور است از مسیحی گرفته تا مسلمان و از پیر و جوان و زن و مرد و همه.

این یک انقلاب واقعی مردمی است. مهمترین عنصر این انقلاب جوانان هستند. دوم اینکه این انقلاب در نتیجه اراده این ملت و عزم آنها است. این ملت است که تظاهرات می‌کند و این ملت است که شهید تقدیم می‌کند.

وی افزود: پس همین ملت است که باید تصمیم بگیرد می‌خواهد چه کار کند و چه نظامی را خواستار است. تصمیم نهایی دست همین ملت است. تمام اتهام‌ها در مورد اینکه این انقلاب از کشورهای خارجی حمایت می‌کند، در برابر اراده ملت مصر شکست خورده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: گوهر اساسی این انقلاب، نان و گرسنگی نیست بلکه به جایگاه مصر در منطقه و جهان و سیاست‌های نظام حاکم بویژه درمورد مساله اسرائیل و فلسطین بستگی دارد. دوستان اسرائیل و آمریکا از فرهنگیان گرفته تا وسایل ارتباط جمعی و مسئولان این کشور می‌خواهند این انقلاب را انقلاب نان و گرسنگی نشان بدهند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما می‌خواهیم نظر خود را در مورد انقلاب مصر به جوانان این کشور ابراز کنیم. آنچه که شما انجام می‌دهید منطقه را کاملا تغییر خواهد داد و به نفع مسلمانان و آزادگان خواهد شد.

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: شما امروز جنگ کرامت عرب‌ها را اداره می‌کنید، کرامتی که دیکتاتورهای عرب آن را از بین بردند. ای جوانان مصر، ما چهره‌ی شهیدان خود را در لبنان و فلسطین در چهره شهیدان شما می‌بینیم و مقاومت خود را در مقاومت شما می‌بینیم.

وی افزود: شما (جوانان مصر)‌ یادآور شهیدان و مقاومت ملت لبنان و فلسطین در برابر اسرائیل هستید. جهان عرب به شما امید بسته است و باید به این واقعیت اعتراف کنیم که مصر مادر جهان است (ام الدنیا)،‌ شما می‌توانید چهره جهان را تغییر دهید. ما مطمئن هستیم شما هم این اطمینان را دارید که می‌توانید تغییر را به وجود آورید و منتظر روزی هستیم که جایگاه فرماندهی و پیشرفت مصر را به این کشور بازگردانید.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: در نهایت تنها می‌توانیم بگوییم که کاش می‌توانستیم با شما باشیم. در میدان التحریر و بقیه میدان‌های قاهره، اسکندریه، اسماعیلیه، سوئز و برخی شهرهای این کشور. خدا شاهد است که من دوست دارم با شما باشم و خون خود را همانند هر جوان مصری در راه هدف مقدس شما تقدیم کنم.

وی افزود: من از طرف حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان و از طرف همه گروه‌ها و احزاب ملی لبنان می‌گویم که همه تلاش خود را خواهیم کرد که شما به هدف خود برسید و برای پیروزی و دست یابی به هدف شما دعا خواهیم کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد